tiistai 17. joulukuuta 2013

Persoonallisuudet

Olen kokenut valaistumisen oman persoonani suhteen. On vapauttavaa hyväksyä vahvuuteni ja varsinkin heikkouteni ja jatkaa eteenpäin. Ja tästä kaikki kiitos kälyni elämäntaito-opiskelulle, johon jouduin harjoitusvalmennettavaksi. Muutosvastaiselle ihmiselle tämä oli alkuun vähän takkuavaa.

 Kaikki lähipiirini ihmiset, mieheni, perheemme ja lähimmät ystävät, anoppi ja serkut, jotka ovat tehneet persoonallisuustestin, ovat osuneet oikeaan. Löysin netistä toisenkin enneagrammi-testin, josta sain saman tuloksen. Jotain perää näissä täytyy olla. Teetin testin jopa kolmasluokkalaisella tyttärellämme (koululainen tunnistaa jo itseään ja adjektiiveja riittävästi), joka osoittautui aivan eriksi, kuin olisin äkkiseltään arvannut (hän ei olekaan Mini-me!!).. Se osui täysin nappiin: dramaattinen, ylitunteellinen, taiteellinen, luova, syvällinen, samalla ujo, arka ja herkkä, "kukaan ei ymmärrä minua"-vuorovesilapseni osui kuin nakutettuna yhteen persoonallisuustyyppiin. Olin pistänyt kaiken kasvamisen piikkiin yrittäen latistaa lasta samanlaiseksi Ennakoivaksi Nipottavaksi Luotettavaksi Huolehtijaksi kuin itse olen. Tämän ymmärrettyäni lapseni kukoistaa. Persoonat <3

Nyt onneni on nivaska monisteita, joista voin selvittää mitä minun tyyppini ja kaikki muutkin tyypit tarvitsevat parisuhteelta ja elämältä. Tämähän on ihan mahdottoman nousujohdanteista ;)

Joulukuinen vaunulenkki vei järvelle.. Jää kantaa jo hiukan rannassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!