lauantai 26. heinäkuuta 2014

Valmiit vastaukset kotiin ja töihin - ask the moomins

Viimeisenä mökki-iltana pelailtiin perheen kesken muumikortteja. Tykkään muumeista paljon, niistä Toven muumeista, mutta minut on myös aivopesty japanilaiselle materiaalille lasten myötä. Pelailtiin siis, viilennyttiin helteestä mökissä lämpöpumpun äärellä kysymys-vastauskorteilla. Ja nehän on ihan hulvattomia. Haluan ne omaan elämään. Ne vastauskortit, taskuun. Aina tiukan kysymyksen äärellä annan vastaukseni kortilla. Summamutikassa, randomisti.

Kotikysymys-esimerkkejä:
- Laitatko tiskit?
- Liian villiä minun makuuni (Haisuli) 
Tai
- Sopiiko että lähden kalalle koko päiväksi?
- Oliko tuo vitsi? (Pikku Myy)

Työkysymys-esimerkkejä:
- Teetkö mun iltavuoron?
-Siveyteni estää minua (Muumimamma)
Tai
- Ei varmaan haittaa, mutta ette saa tänään(kään) sijaista?
- Pidän vähän perinteisimmistä jutuista (Muumipappa)
Tai
- Pärjäätkö koko lapsiryhmän kanssa koko askartelun, ulkoilun, ruokailun ja lepohetken ku mun pitää vaan äkkiä käydä pissalla, soittaa kotiin, pankkiin ja kaverille?
- Vain jos olen pukeutunut hemaisevaan hulahameeseen (Niiskuneiti)

Lisää vastausvaihtoehtoja:
- Minä en piittaa sellaisesta! (Pikku Myy)
- Sellaiseen olen aivan liian vanha (Esi-isä)
- Varmaan, jos luvassa ei ole ylenpalttista hikoilua (Muumimamma)
- Kyllä, jos annat muiskun (Muumimamma)
- Kehtaatkin kysyä! (Vilijonkka)
- Vain kun musta kissa ylittää tien (Pikku Myy)
- En usko (Niisku)
- Aika merkillinen kysymys (Muumimamma)
- Toki, jos saan suuren kimpun kukkia (Niiskuneiti)
- Jos väittäisin muuta, valehtelisin (Nuuskamuikkunen)
- No, jos on aivan pakko! (Muumimamma)
- Varmasti, jos säästät minut huuliharppuharjoituksiltasi (Pikku Myy)
- Kyllä, jos se hyödyttää minua (Haisuli)
- Ajatuskin vie minulta yöunet (Muumimamma)
- Takuulla, senkin pikku hirviö! (Pikku Myy)
-  Se ei ole erikoisalaani (Hemuli)

Suosikkini on ehdottomasti "Vain jos olen pukeutunut hemaisevaan hulahameeseen". Siinäpä täydellinen vastaus kaikkeen. Mitä itse käyttäisit?

2 kommenttia:

  1. Aivan mahtavia! Slogan joka tilanteeseen. Pitäisi pistää lista jääkaapin oveen tai työpöydän viereen ja letkautella :) Vähän samaa sarjaa on jäänyt elämään meidän arkeen lasten pikkuvaiheiden leikeistä kuulemani roolipuhe: "Otatko mansikkakakkua?" - "Toivottavasti". Poika oli viehtynyt "hienoihin sanoihin", mutta 3-vuotiaana tuli toki vähän mitä kömmähdyksiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih. Toi "toivottavasti" on ihana. Kohteliaita lausahduksia lisää käyttöön! Näillä hiljenisi pyytelijät ja kyselijät varmasti :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!